Vitaminok élettani hatásai A, B, C, D, E, K - Házhozpatika webáruház és egészségügyi információk

 Keresés 
Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Vitaminok élettani hatásai A, B, C, D, E, K

Hatóanyag: Vitaminok
Vitaminok élettani hatásai



A-vitamin:
– Javítja a gyengén látást, szürkületi ((farkas) vakságot, és még jó néhány szempanasz kezelésében van nagy segítségre.
– Növeli a légúti fertőzésekkel szembeni elenállóképességet.
– Leröviditheti a betegségek lefolyását.
– A szövetek és a szervek külső rétegeit egészségesen tartja a mindennapokban.
– Segíti az öregedéssel járó öregedési foltok eltűnését.
– Erősíti a csontokat, gyorsítja a növekedést
– Egészségesen tartja a hajat a bőrt a fogakat és fogínyt.
– Külsőleg alkalmazva az ótvar a kelések a karbonkulusok és a nyílt fekélyek kezelésénél tesz hasznos szolgálatot
.

B vitamin
okról általában
– Vízoldékony, naponta pótolandó vitamin típus
– Szinergista hatásuk miatt a B vitaminok jobban hatnak ha együttesen juttatjuk a szervezetünkbe mint, ha külön-külön alkalmaznánk őket.
– A B1-, B2- és B6 vitaminokat azonos dózisokban célszerű adagolni az ideális hatás kifejtésének az érdekében.
– Műtét, betegség
, stressz, terhesség, szoptatás alatt, nehéz fizikai munkát végzőknél nagyobb a szervezet szükséglete.
- Cukorbetegnél és fertőző betegnél is nő a szervezet B vitamin igénye

– Kedvező hatása van az idegrendszerre és a szellemi teljesítményre.
– Esetenként enyhe vízhajtó hatása is lehet.

B1 vitamin (thiamin):
Segíti a vértermelést
Segíti az egészséges emésztést
Étvágyjavító
Hiánya a piroszőlősav felszaporodását okozza a vérben és a központi idegrendszerben, emiatt szívgyengeség és ideggyengeség léphet fel. Súlyos esetben a beri-beri betegség.
Tiaminban gazdag a máj, a teljes kiőrlésű liszt, a barnakenyér, a hüvelyesek, az élesztő.

B2 vitamin
(riboflavin):
Egészséges nyálkahártyák és bőr biztosítéka.
Hiánya szemfáradtságot és korpásodást is okozhat, valamint a szájzug gyulladásai, berepedése is összefügg.
A bélflóra előállítja, így viszonylag ritkán fordul elő a hiánya, de pl. antibiotikum kúrák után, amelyek elpusztítják a hasznos bélflórát is szükséges gondoskodni pótlásáról.
Főbb riboflavinforrások: tej és tejtermékek, máj, vese, tojás, hüvelyesek.

B3 vitamin (niacin):
-
Hiánybetegsége a pellagra, amely az egyoldalú táplálkozás következménye ott, ahol a fő táplálék a kukorica. A pellagra bőrt, a nyálkahártyákat és az idegrendszert károsítja.
– A hormonok képződéséhez elengedhetetlen vitamin
– Nagyban segíti az idegrendszerünk működését
– Fontos szerepe van emellett a sejtek méregtelenítésének folyamatában, és a sejtlégzésben résztvevő enzimek működésében, illetve a sejtek elektronszállításában és a hemoglobin termelésben
– Kulcsfontosságú szerepet játszanak az energia anyagcserében az élő sejtekben és a DNS hibáinak javításában.
– A szénhidrátok, zsírok, és fehérjék anyagcseréjében is jelentős szerepe van
– Segíti az emésztőrendszerünk működését
– Gyulladás gátló hatása van, és csökkenti a szervezet inzulin igényét
– Csökkenti a koleszterin szintet
– Megőrzi a bőr szépségét

– Niacinban gazdag a hús, máj, vese, zöldségfélék és a barnakenyér.

B5 vitamin
(pantoténsav):
– Segíti a zsírsavak szállítását, és felhasználható energiává történő átalakítását
– Növeli a hormonok termelését, így serkenti az agyműködést, enyhíti a depressziót, a szorongást, és a stressz okozta egyéb tüneteket
– Energia felszabadító hatása van szervezetünkben
– Hiánya, haj és fejbőr rendellenességekhez vezethet, okozhat fáradékonyságot, fáradtságot, gyengeség érzetét idézheti elő, alvászavarokat, emellett bélrendszeri megbetegedéseket is előidézhet. Ritka esetben, kéz- és lábzsibbadáshoz is vezethet, illetve izomgörcsöket okozhat. Gyomorégések következtében is az orvos nagy mennyiségű (1000mg) pantoténsav fogyasztását szokta javasolni.
– A pantoténsav fontos szerepet játszik, a stressz, depresszió szorongás csökkentésében, a migrénes fejfájás tünetének enyhítésében, az alkoholizmus leküzdésében.

Herpesz és gasztritisz megszüntetésében is szerepet játszik.

B6 vitamin
(pyridoxin):
– alapvető a fehérjék feldolgozásában
, lebontásában
– izomszövetek felépítésében, karbantartásában fontos szerepe van
(izomgörcsök)
– kedvező hatással van a szív és érrendszerre
– Vízoldékony, emésztés után 8 órán belül kiürül a szervezetből ezért rendszeresen pótolni kell, vagy táplálékkal vagy vitaminkészítménnyel
– Megnő a B6 vitamin szükségletünk ha magas fehérjetartalmú étrendet követünk.
– Nélkülözhetetlen az ellenanyagok és a vörösvértestek képződéséhez.
– B6 vitamin kell ahhoz, hogy a B12 vitamin jól felszívódjék.
– Segít megakadályozni különböző idegi és bőrbetegségeket.
– Enyhiti a hányingert és csökkenti az éjszakai izomgörcsöket
– Természetes vizelethajtó szerként működik.

Bőséges B6 vitamin forrás a máj, hal, hús, tejtermékek, hüvelyesek, gabonafélék, spenót, banán, élesztő, kisebb mértékben a tej és a tojás.

B7 vitamin
(biotin):
Hiánya bőrbetegséget, bőrhámlást, a haj elsatnyulását, hajhullást okoz.
– Nélkülözhetetlen szerepet játszik a cukor felhasználásban, növeli a sejtek inzulin-érzékenységét, így hatásos a cukorbetegség kezelésében
– A szövetek növekedéséhez és egészséges működéséhez szükséges
– Leginkább az anyagcserében részt vevő különböző enzimek alkotórészeként szerepel (fehérje-, szénhidrát-, aminosav-, koleszterin anyagcsere)
– Nélkülözhetetlen a növekedéshez
– Hajhullás, kopaszság ellen hatásos
– Csökkenti az ekcémás tüneteket
– Izom fájdalmakat enyhíti

Jó biotinforrás a máj, a vese, a tojássárgája, és néhány zöldség, továbbá az olajos magvak közül elsősorban a pörkölt földimogyoró. A hús, a gyümölcsök biotinban szegények.
A nyers tojásfehérje avidin glikoproteinje meggátolja a felszívódást, hiánytüneteket hozhat létre.

B9 vitamin (folsav):
– Hiányában működésképtelen lenne az agy, a máj, a vese, a toboz-, és a pajzsmirigy, a köztiagy és a vérlemezkék
– Részt vesz a zsíranyagcserében, a B8-vitaminhoz hasonlóan zsírbontó
– Közreműködik az idegsejtek közötti idegingerületek továbbításában
– Az agysejtek táplálásában fontos szerepet játszik
– Nyugtató hatású, egyesek szerint kiváló altatószer, megszabadít a szorongástól és a feszültségtől

Növeli az életkedvet, lelkesedést, mert az agy- és idegsejtekben a szerotonin és noradrenalin termelést fokozza.
– Szükséges az érelmeszesedés megakadályozásához, az érrendszer egészségének fenntartásához
– A haj növekedésében is szerepet játszik
– Csökkentheti a magas vérnyomást
– A kolinnal (másik B-komplex tag) együtt csökkenti a koleszterinszintet

Segíthet egyes bőrproblémák pl ekcéma esetében
Segíti az anyatejképződést
Segít leküzdeni a vérszegénységet
Segít egyes májproblémák esetén
Legjobb folsavforrásaink a máj, a leveles zöldségek (különösen a paraj), a gyümölcsök, és az élesztő

B12 vitamin (kobalamin):
– Vízoldékony és igen kis adagokban hatásos.
– Ez az egyetlen vitamin aminek egy fémion
(kobalt) nélkülözhetetlen alkotórésze.
– Nem túl szerencsésen a gyomorból szívódik fel: közben kalciummal kell kapcsolódnia ahhoz, hogy tökéletes hatást érjen el a szervezetben.
Nehezen szívódik fel.
– Elősegíti a vörösvértestek képződését és regenerálódását így megelőzi a vérszegénységet.
– Fokozza a gyermek növekedését és étvágyát.
– Növeli a szervezet energiáját, javítja a koncentráló-, emlékező- és egyensúlyozó-képességet

B12-vitamint a növények nem tartalmaznak, a szükségletet csak állati eredetű élelmiszerekkel lehet fedezni.

C-vitamin (aszkorbinsav):
Antioxidáns
– Elősegíti a vas felszívódását a bélrendszerből.
Az emberi szervezet nem képes előállítani a C vitamint
– A környezeti stresszhatások, a dohányzás, egyes gyógyszerek, (például orális fogamzásgátlók), lázas állapot, műtéti beavatkozások növelik a szükséges adag mértékét
– Gyógyítja a vérző fogínyt, és meggyorsítja a sebek és az égési sérülések gyógyulását.
– Csökkenti a vér koleszterin szintjét.
– Segít megelőzni a vírus és különböző baktérium fertőzéseket és fokozz
a az immunrendszer működését.
– Védelmet nyújt a rákkeltő anyagok ellen.
– Csökkenti a vénában képződő vérrögök gyakoriságát.
– Segít a nátha megelőzésében és kezelésében.
– Csökkenti az allergiát okozó anyagok hatását.
– Megakadályozza a skorbut (csontritkulás) kialakulását

Aszkorbinsavban gazdag a friss zöldségek és gyümölcsök
A szükséges napi adagról ellentmondásosak a vélemények. A korábban elfogadott 65 mg /nap helyett akár napi 750 mg-ra is érdemes felvinni a bevitelt, efölött azonban megnövekszik a húgykő, vesekő képződésének veszélye. Egyes orvosok betegségek ideje alatt átmenetileg több ezer mg-os bevitelt is javasolnak.

D-vitamin:
– Egy nagyon speciális, zsíroldékony vitamin. Nem táplálékkal jut hozzá a szervezet, hanem állati illetve növényi eredetű provitaminokból alakul ki magában a szervezetben. A D2 vitamin (ergokalciferol), a D3 vitamin (kolekalciferol) pedig a máj által előállított dehidrokoleszterinből a bőrben napfény hatására képződik.
– Mind a provitaminok, mind a gyárilag előállított D vitamin a zsírokkal együtt szívódnak fel a vékonybélből.
– Fokozza az A vitamin felszívódását.


A D3 vitaminról több olvasható

E-vitamin:
Erős antioxidánas, védi a szervezetet a szabad gyökök támadásától
Ápolja a bőrt és a hajat
Gátolja az öregségi foltok kialakulását a bőrön
Pozitív hatása van a potenciára, és a meddőség megelőzésében
Hatásos megelőzés lehet daganatos betegségekkel szemben
Fontos szerepe van a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében
Segíthet egyes szemproblémák és fülzúgás esetén
Oxigénnel látja el a szervezetet, ezáltal fokozza annak állóképességét.
– Aki rendszeresen szed E vitamint, megőrzi fiatalságát, mert ez a vitamin késlelteti az oxidáció miatt bekövetkező öregedést.
– Az A vitaminnal karöltve védi a tüdőt a levegőszennyeződés káros hatásaival szemben.
– Megakadályozza a véralvadékok képződését illetve segíti azok lebomlását.
– Csökkenti a fáradtságot.
– Megakadályozz a durva hegesedéseket, mind külsőleg, mind belsőleg egyaránt.
– Felgyorsítja az égési sebek gyógyulását.
– Vizelethajtó hatása, csökkenti a vérnyomást.
– Enyhítheti a lábikra- és lábizomgörcsöket.


K vitamin:
– A véralvadásban játszik kiemelkedő szerepet, így a K vitamin hiányában, akár el is lehet vérezni
. (Aki vérhigító szedésére szorul, annak óvatosan kell viszonyulnia a K vitaminhoz)
– Olyan fehérjék előállításában játszik szerepet melyek az egészséges, és erős csontok kialakulásáért és megőrzéséért felelősek. Ez oly módon történik, hogy segíti a kalcium és a kálium felszívódásának és beépülési gyorsaságának folyamatát
– Gátolja az erek elzáródását, védve ezzel az erek falait, így erősíti a keringési- és az érrendszert
– A menstruációs fájdalom csökkentésében is szerepet játszik, mivel gátolja a menstruáció alatti erős vérzést
– Újszülöttek esetében, illetve azoknál akik súlyos műtéten estek át védhet a belső vérzések kialakulása ellen


Liposzomális C vitamin + Mg + Zn + Se
Folyékony liposzomális
C vitamin 1 000 mg/ 5 ml
250 ml / üveg
50.000 mg C vitamin / üveg

Származási hely:
Magyarország
csúcsminőségű termék
Felíratkozás Hírlevélre





Figyelem: a "Tudástár" "Kapcsolódó hatóanyagok" "Kapcsolódó termékek" "Kapcsolódó cikkek" "Kulcsszavak" fülek alatt felsorolt pontok nem tekinthetők a részünkről tett egészségre vonatkozó állításnak. Egyrészt a Google kereső robotokkal, másrészt a látogatóinkkal való jobb navigációs kommunikációra szolgálnak. A kapcsolódó témaköröket ismeretbővítés céljából közöljük, azok a linkekre kattintva elolvashatók. Az orvosi cikkek menűpont alatt tudományos kutatási eredményekről, orvosi tapasztalatokról olvashat publikációkat. Felhívjuk az olvasók (Vásárló) figyelmét, hogy az itt nyert információk nem tekinthetők a részünkről tett semmilyen egészségre vonatkozó állításnak, és nem tekinthetők semmilyen étrend-kiegészítő termék vagy hatóanyag reklámjának. Az ismeretbővítés nem helyettesíti az orvosi kezelést, betegség esetén forduljon orvoshoz. Az öngyógyítás, az öndiagnózis veszélyeket rejt magában, a helyes táplálkozásról, követendő életmódról, étrend-kiegészítők szedéséről orvosával konzultáljon. A "Terméktájékoztatókban" a gyártók, forgalmazók által rendelkezésünkre bocsátott termékinformációs adatok olvashatók. Mindezen információkból laikusok által levont téves következtetésekért, illetve vásárlóink öngyógyító törekvéseiért, az abból eredő esetleges egészségi károsodásért felelősséget nem vállalunk. Elhárítunk minden felelősséget és kárigényt az étrend-kiegészítő termékek szedésétől elvárt bármiféle pozitív hatás elmaradásáért, különös tekintettel a betegségben szenvedő vásárlókra, valamint a fogyókúrás" (fogyókúrát támogató) és az ún. "potencianövelő" "vágyfokozó" (afrodiziákumokat tartalmazó) termékcsoportokra. Minden ember önálló biokémiai-fiziológiai-egészségi potenciállal rendelkezik, bármely ember eltérően reagálhat ugyanarra az anyagra, mint más fogyasztók, sőt ugyanaz a személy ugyanarra az anyagra is különbözőképpen reagálhat egy másik időpontban. Ezen elvárt pozitív hatások elmaradása nem tekinthető a termék hibájának, ha a termék hatóanyag-összetétele megfelel annak, amelyet a termékoldalon a "Terméktájékoztatóban" megismert a Vásárló. Továbbá az étrend-kiegészítőknek semmiféle egészségre gyakorolt hatás nem tulajdonítható, emiatt minden termékoldalunkon felhívjuk a Vásárló figyelmét arra, hogy betegség esetén forduljon orvoshoz. Termékeink minősége teljesen megbízható és kimagaslóan magas, azokat az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet is notifikálta, és zöldpipával látta el. 
Az étrenkiegészítők (táplálék-kiegészítők) fogyasztása nem helyettesítheti a rendszeres testmozgást, a változatos kiegyensúlyozott táplálkozást, és az egészséges életmódot. Betegség esetén forduljon orvoshoz.
 
Copyright 2017. All rights reserved.
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz